directie@obs-regenboog.nl 0342 - 472 300 Route

Onze school

Wij zijn de enige openbare school in het centrum van Voorthuizen. Wij zijn gehuisvest in een modern gebouw waar twee scholen zijn ondergebracht. Door de unieke vorm van het gebouw kunnen de scholen zelfstandig functioneren. Het speellokaal wordt door beide scholen gebruikt.

Op school werken wij met vijf groepslokalen. Twee onderbouw lokalen hebben een vliering (vide), waardoor er meer vloeroppervlakte gecreëerd is om te kunnen spelen en werken. Op De Regenboog hebben wij heterogene groepen. Door deze vorm van onderwijs leren wij de kinderen op jonge leeftijd zelfstandig te werken.

Wij gebruiken moderne methoden aangevuld met computerprogramma’s die geschikt zijn voor het werken in deze groepen. Wij creëren een rijke leeromgeving. Kinderen worden hierdoor uitgedaagd zich verder te ontplooien. Ze leren zelfstandig te werken, samen te werken en te overleggen met het uiteindelijke resultaat dat er veel geleerd wordt.

Alle groepen maken regelmatig culturele uitstapjes o.a. naar het theater of musea in de regio. Het schoolplein beschikt over verschillende uitdagende speeltoestellen, waardoor er voor elk kind wat te spelen valt.

Op onze school leren de kinderen zich uit te spreken. Zeggen wat je vindt en voelt. Maar er ook naar handelen. Bij ons op school vinden we het belangrijk dat de kinderen naar elkaar omkijken en de verschillen in elkaar waarderen. Samen spelen, zelfstandig werken. Je mag het zelf doen, maar hoeft het niet alleen te doen. Kinderen hebben tot en met groep 8 de tijd om met plezier uit te vinden wie ze zijn en wat ze kunnen.

Juf Conny
groep 1/2 ma/di

Juf Francina
groep 1/2: woe/do/vrij

Juf Laura
groep 3/4 ma/di

Juf Margot
groep 3/4: wo/do/vrij

Juf Miranda
groep 5/6: ma/di/woe om-en-om

Juf Simone
groep 5/6: woe-om-en-om, do/vrij

Juf Lisanne
groep 7/8 ma/di/do

Juf Madelon
groep 7/8 woe/vrij

Juf Anja
schoolleider: ma t/m do

Juf Wendy
intern begeleider: dinsdag en vrijdag

Meester Peter
leerkracht gym: di/vrij

Hildegonda
administratie: dinsdag

Ambitieboek STEV

Met ambitie, trots en lef presenteren de 15 openbare basisscholen van Stichting Eem-Vallei Educatief (STEV) hun strategische schoolontwikkeling voor de periode van 2019-2023. Het Ambitieboek beschrijft de volgende fase in de strategische koers van de openbare STEV-basisscholen.

Privacyverklaring

STEV verwerkt van al zijn leerlingen en diens ouders/verzorgers persoonsgegevens. STEV vindt een goede omgang met persoonsgegevens van groot belang en is zich bewust van de verplichtingen die de privacywetgeving aan ons stelt. We zijn dan ook verantwoordelijk voor het zorgvuldig omgaan met de persoonsgegevens van u als ouder/verzorger en die van uw kind. We besteden hier dan ook veel aandacht aan. In de privacyverklaring leggen wij u graag uit hoe wij met de persoonsgegevens van u en uw kind omgaan.

Klachtenregeling

In een onderwijsorganisatie, waar dagelijks vele honderden kinderen, ouders en medewerkers aan het werk zijn, gaan soms zaken anders dan we zouden willen of worden fouten gemaakt. De meeste van die zaken worden in goed overleg met elkaar hersteld. Een enkele keer blijft er echter een meningsverschil, probleem of klacht. De stichting heeft een duidelijke regeling rondom het afhandelen van deze zaken. Deze regeling kunt u hier downloaden.

Alle downloads op een rij

Hieronder treft u in één overzicht alle downloads aan (m.u.v OR/MR stukken) die u op de site kunt vinden.

OBS de Regenboog is een van de 15 STEV scholen in de regio Amersfoort en omgeving. Wij werken samen aan de educatieve, maatschappelijke en persoonlijke ontwikkeling van elk kind.